آماده همکاری با پخش ها و فروشگاههای زنجیره ای

یبوست از بیماری‌های گوارشی بسیار شایع بوده که مردم را در سراسر دنیا با خود درگیر می‌کند. همانطور که می‌دانید از نظر پزشکی روش‌های بسیاری جهت درمان یبوست وجود دارد، اما آیا تاکنون به درمان خانگی این بیماری و تاثیر گردو بر روی یبوست فکر کرده‌اید؟ جالب است بدانید یکی از رایج‌ترین راه‌های درمان یبوست، استفاده از گردو است که می‌توان به آسانی آن را تست کنید.

خوشبختانه امروزه روش‌های بسیاری برای از بین بردن یبوست شناسایی و پیشنهاد شده که مصرف گردو نیز یکی از جامع‌ترین و بهترین آن‌ها است. در این مقاله به چگونگی تاثیر گردو بر روی یبوست و همچنین نحوه‌ی بهبودی آن با این روش خواهیم پرداخت. پس در ادامه با ما همراه باشید.

برای خرید مغزگردو اینجا کلیک کنید

یبوست چیست؟

از نظر علم پزشکی یبوست زمانی اتفاق می‌افتد که مواد زائد در روده باقی مانده و از بدن دفع نشود. در این صورت شکم نیز سفت شده و سخت کار می‌کند. دلایل مختلفی در بروز این بیماری نقش دارند که در بدن هر فرد بر اساس سیستم بدنی او با فرد دیگر متمایز خواهد بود.

برخی از علل ابتلا به یبوست

مهم‌ترین دلایل مبتلا شدن به یبوست عبارت‌اند از:

علائم یبوست چیست؟

آشنایی با نشانه‌های یک بیماری سبب می‌شود تا از وجود آن با خبر شده و برای درمان آن دست به کار شوید. علائم یبوست نیز شامل موارد زیر است:

نکته: در صورت داشتن علائم ذکر شده بیشتر از دو روز، به پزشک مراجعه نمایید.

درمان یبوست با گردو
درمان یبوست با گردو

چگونگی درمان این عارضه و تاثیر گردو بر روی یبوست

پس از دانستن علائم بیماری در اینجا بیشتر با تاثیر گردو بر روی یبوست آشنا خواهید شد. یکی از قوی‌ترین روان‌کننده‌های طبیعی که می‌توان به وسیله‌ی آن یبوست را درمان نمود، گردو است.

از دیگر علل بسیار شایع یبوست می‌توان به کمبود فیبر موجود در برنامه غذایی اشاره کرد. همانطور که مرکز پزشکی دانشگاه مریلند بیان کرده است: هر فرد در طول یک روز به 25 تا 30 گرم فیبر جهت کارکرد طبیعی و سالم دستگاه گوارش و روده ها نیاز دارد. از فواید وجود فیبر مورد نیاز در برنامه غذایی و بدن می‌توان پرحجم شدن مدفوع، هضم و دفعی راحت و همچنین منظم شدن آن را نام برد.

به جز گردو منابع فیبر رژیمی دیگری نیز وجود دارد که می‌توان با مصرف آن‌ها فیبر بدن را فراهم نمود. مانند: انجیر، زیتون، کنجد، آجیل، غلات کامل، لوبیا. در بین موارد گفته شده، گردو از موثرترین و مهم‌ترین منابع برای کاهش دردهای مربوط به یبوست است. برای درمان یبوست می‌توان گردو را در طول روز استفاده کرد اما جهت افزایش قدرت تاثیرگذاری آن بهتر است آن را در کنار مغزهای دیگر و میوه‌ها مصرف نمود.

برای خرید مغزگردو اینجا کلیک کنید

میزان فیبر موجود در مغز گردو

همانطور که قبلا نیز گفته شد از بین حبوبات و مغزیجاتی که در درمان یبوست موثراند، می‌توان گفت گردو از سالم‌ترین منابع برای درمان این عارضه است که با تاثیری که بر روی بدن می‌گذارد این امر را ثابت می‌کند.

گردو از خوراکی‌های مفید و خشکی است که به عملکرد روده بزرگ و کوچک و دستگاه گوارش موثر بوده از ویتامین هایی چون:D ،B و Eسرشار است. لازم به ذکر است که یک چهارم فنجان حاوی مغز گردو پوست کنده شده دارای 1.7 گرم فیبر رژیمی، 3.8 گرم پروتئین، 164 کالری و 16 گرم چربی است. این مطلب نشان می‌دهد گردو بیشترین انرژی، فیبر، کالری و چربی را نسبت به دیگر آجیل‌ها دارد.

البته مانند سایر خوراکی‌ها نباید در مصرف آن افراط شود. هر چند گردو کالری بسیار زیادی دارد اما پر از مواد معدنی، فیبر، ترکیبات گیاهی و چربی مفید است و پیشنهاد پزشکان برای درمان یبوست این است که مردان زیر 50 سال روزانه حداقل 38 گرم و زنان نیز حداقل 25 گرم فیبر مصرف نمایند.

گردو چه تاثیری بر روی یبوست دارد؟
گردو چه تاثیری بر روی یبوست دارد؟

چه افرادی باید از مصرف گردو برای درمان یبوست خودداری نمایند؟

تاکنون در مورد تاثیر گردو بر روی یبوست و فواید و خواص بسیار آن صحبت شد اما باید بدانید این خوراکی می‌تواند برای برخی افراد نیز ضرر داشته باشد. مانند کسانی که مشکلات شدید معده و روده داشته و یا نسبت به آجیل درختی حساسیت دارند زیرا ممکن است به نفس تنگی دچار شوند.

تهیه‌ی سه معجون که تاثیر گردو بر روی یبوست را ثابت می‌کند:

تاثیر گردو بر روی یبوست، هم به تنهایی و هم به صورت ترکیب شدن با مواد دیگر عملکرد قابل توجهی دارد اما زمانی که با مواد غذایی دیگر مخلوط شود، تاثیر آن بیشتر خواهد بود. بنابراین در پایان مقاله سه معجون اثرگذار گردو را به شما معرفی خواهیم کرد.

  1. اولین معجون با ترکیب کردن گردو، خامه، شیر، خرما، موز و کنجد درست می‌شود. این معجون را تا 3 روز، روزی 2 مرتبه مصرف نمایید.
  2. برای درست کردن این معجون ابتدا گردو و انجیر را در تابه تفت داده و کمی شیر و شکر به آن اضافه کرده به صورتی که کاملا روی مواد را بگیرد. سپس 24 ساعت در یخچال نگهداری و صبح‌ها قبل از صرف صبحانه میل شود.
  3. برای معجون سوم نیز گردو و انجیر را کمی خرد کرده و بگذارید 24 ساعت در آب خیس بخورد. بعد از یک روز هم می‌توان آن را بر روی سالاد ریخت و هم مانند میان وعده میل نمود.
درمان خانگی یبوست چیست؟
درمان خانگی یبوست چیست؟

سخن آخر در مورد تاثیر گردو بر روی یبوست

در این محتوا از تاثیر گردو بر روی یبوست گفته و گردو به عنوان بهترین درمان خانگی یبوست معرفی شد. این بیماری را می‌توان آزار دهنده قلمداد کرد که در اثر مواردی رایج مثل: تغییر سبک زندگی و تغییر رژیم غذایی به وجود می‌آید.

امروزه اکثر مردم جدا از روش‌های پزشکی در پی شناخت درمان‌های سنتی و خانگی این عارضه هستند که گردو یکی از مهم‌ترین راه‌های درمان است. مغز گردو با خواص درمانی بسیاری که در بالا ذکر شد موجب درمان و بهبود یبوست شده و یک ملین قوی و طبیعی به شمار می‌رود.

در آخر نیز باید بگوییم در این مقاله سعی شد علاوه بر ذکر دلایل ابتلا به یبوست و علائم آن، به چگونگی استفاده از گردو و همچنین تهیه‌ی معجون‌های متنوع جهت درمان نیز پرداخته شود.

این مطالب را هم بخوانید : بهترین زمان مصرف گردومضرات گردو برای کبد چرب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *