آماده همکاری با پخش ها و فروشگاههای زنجیره ای

اگر خورشت فسنجان مزه تلخ و کهنگی گردو را گرفته، از روش‌های زیر برای از بین بردن بوی آن اقدام کنید:

چطور از مغز گردو نگهداری کنیم تا سالم بمانند؟

زمانی که گردو از درخت چیده می‌شود یک پوست سبز روی خود دارد. بهتر است بعد از برداشت گردو به سرعت آن را جدا کنید تا به پوسته قهوه‌ای رنگ و چوب مانند آن برسید و برای نگهداری طولانی مدت گردو را با پوست قهوه‌ای رنگش نگهداری کنید.
گردوها را داخل پلاستیک فریزر قرار دهید و برای ماندگاری بیشتر در داخل یخچال از آنها نگهداری کنید.

بهترین روش برای نگهداری گردو آن است که مقادیر کم در ظرف هایی که نور هوا به گردو ها نرسد، نگهداری کنید و آنها را در فریزر نگهدارید.

گردوی کهنه چیست؟

گردوی کهنه گردویی است که مدت زیادی از برداشتش گذشته و بوی کهنگی گرفته است.

گردو مقدار زیادی چربی دارد که این چربی‌ها در صورت اکسید شدن و گرم شدن باعث تغییر طعم و مزه و حتی شکل گردو می‌شود. به همین دلیل در زمان خرید مغزگردو دقت کنید که گردوهای سیاه و سبک بیش از یک سال مانده‌اند و بوی کهنگی می‌دهند.

اگر گردوی کهنه با پوست دارید باید آن را بشکنید و مغز گردو را جدا کرده و در جای خنک نگهدارید سعی کنید نور و گرما به گردو ها نرسد تا دیر تر مزه کهنگی پیدا کنند.

توجه کنید با گذشت زمان طعم و مزه گردو به سمت تلخی می‌رود و زمانی که در پخت غذا و دسرها از آن استفاده کنید و با مواد اولیه دیگر آن را ترکیب کنید مزه تلخ و تندی را در غذا حس خواهید کرد.

گردو هرچه زمان بیشتری بماند چرب‌تر می‌شود و می‌توان از آن برای تهیه زیتون پروده و روغن استفاده کرد، بهتر است به جز این موارد از مصرف گردوی کهنه و مانده خودداری کنید.

این مطلب با عنوان از بین بردن بوی کهنگی گردو در فسنجان برای شما مفید بود؟

این مطلب را هم بخوانید : چگونه گردوی خوب را از بد تشخیص دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *