آماده همکاری با پخش ها و فروشگاههای زنجیره ای

تاثیرات مغزگردو بر کبد چرب

گردو یک خشک میوه دارای اندکی چربی است، تصور عموم بر این است که گردو هرگز نمی تواند برای افرادی که کبد چرب دارند مناسب باشد. اما حقیقت این است که گردو یک خوراکی بسیار مقوی و مورد نیاز برای افراد دارای کبد چرب است و به طور کلی توسط پزشکان گردو برای کبد چرب توصیه می شود.

گردو یکی از محبوب ترین و خوش طعم ترین خشک میوه هاست که در دسته مغزهای خوراکی و آجیل ها جای گرفته است. این خشک میوه دوستداشتنی خوراکی مورد علاقه عده زیادی است که با مصرف آن هم خود طعم دلخواه خود را مزه می کنند و هم فواید بسیاری به بدن خود می رسانند.

همان طور که می دانید گردو دارای خواص فراوانی است و همواره به مصرف آن از طرف پزشکان و متخصصان تغذیه توصیه شده است. اما آیا گردو برای تمامی بیماری ها و مشکلات انسان مفید است؟ تاثیرات گردو بر کبد چرب چیست؟

خرید مغز گردو بسته بندی تکی

تاثیرات گردو بر کبد چرب
تاثیرات گردو بر کبد چرب

در این مقاله به این مسئله می پردازیم و تاثیرات گردو را بر این مشکل انسان ها که مدام در حال افزایش است را توضیح می دهیم. پس اگر شما نیز تغذیه، اصول آن و همچنین خواص و مضرات گردو برایتان اهمیت دارد مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

کبد چرب چیست؟

پیش از آن که درباره تاثیرات گردو بر کبد چرب بگوییم، بگذارید اندکی درباره کبد، فعالیت و معنی چرب شدن آن توضیح بدهیم کبد یکی از اعضای بدن است که مثل یک تصفیه عمل می کند. یعنی خوراکی هایی که ما وارد بدنمان می کنیم را به عنوان مثال از یک فیلتر می گذارند. به درد بخور ها و کارآمد ها را نگه می دارد و آن بخشی را که بی فایده یا مضر است را دور می ریزد. فعالیت کبد امری حیاتی است و بدن ما به کمک این عضو کوچک و بی سر و صدا سالم و سرحال می ماند. با یک تغذیه سالم و مناسب می توان عملکرد کبد را تا سالیانی طولانی تضمین کرد.

اما امروزه با افزایش غذاهای آماده، فست فود ها، غذاهایی سرخ شده در روغن و حاوی چربی فراوان، کم تحرکی، عدم انجام فعالیت بدنی و … کبد انسان ها حتی در سال های جوانی نیز ممکن است دارای نقص در کارایی بشود و عملکرد سابقش را از دست بدهد. در این حالت بک از معمول ترین اتفاقی که برای کبد می اتد، چرب شدن است. حال که در این مورد توضیح دادیم بیایید تا درباره خواص گردو برای کبد چرب بگوییم.

خرید مغز گردو بسته بندی کارتنی

گردو برای کبد چرب
گردو برای کبد چرب

پرسش اصلی، مغزگردو در کبد چرب فایده دارد یا مضر است؟

از آن جایی که گردو یک خشک میوه دارای اندکی چربی است، تصور عموم بر این است که گردو هرگز نمی تواند برای افرادی که کبد چرب دارند مناسب باشد. اما حقیقت این است که گردو یک خوراکی بسیار مقوی و مورد نیاز برای افراد دارای کبد چرب است و به طور کلی توسط پزشکان گردو برای کبد چرب توصیه می شود.

چرا و چگونه مغزگردو با کبد چرب توصیه می شود؟

گردو همان طور که سرشار از امگا3 و مواد مغذی است، دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان نیز می باشد و به وسیله همین آنتی اکسیدان ها می تواند با عملکرد مثبتش کنترل کننده کبد چرب باشد. به طور کل گردو برای کبد چرب مثل یک راه درمان طبیعی است زیرا می تواند به وسیله همین آنتی اکسیدان ها چربی ها بد را از کبد دور کند و مانع جمع شدن آنان شود.

به علاوه امگا3 موجود در گردو که به اندازه قابل توجهی است، یک نوع اسید غیر اشباع است. این بدین معنی است که امگا3 می تواند سوخت و ساز بدن را بالا ببرد و سبب افزایش فعالیت سلول ها و اعضای بدن شود. به همین صورت امگا3 می تواند از بین برنده چربی های بد در بدن انسان به مرور زمان باشد.
علائم کبد چرب و درمان آن

امگا 3 گردو برای کبد چرب
امگا 3 گردو برای کبد چرب

جمع بندی

امیدوارم با این مطلب از تاثیرات گردو بر کبد چرب مطلع شده باشید علاوه بر آنتی اکسیدان و امگا3 موجود در گردو، موارد مفید دیگری مثل اسیدآمینه، ویتامین ای، گلوتاتیون و … نیز در تاثیرات مثبت گردو بر کبد چرب موثر هستند. هرگز از فواید مهم گردو برای این بیماری های غیر مزمن غافل نشوید.

چنانچه در مورد تاثیرات گردو بر کبد چرب سوال یا تجربه ای دارید در قسمت نظرات بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *